nieuwe ontwikkelingen en plannen voor het project - Reisverslag uit Waalre, Nederland van jos markus - WaarBenJij.nu nieuwe ontwikkelingen en plannen voor het project - Reisverslag uit Waalre, Nederland van jos markus - WaarBenJij.nu

nieuwe ontwikkelingen en plannen voor het project

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg jos

21 Juni 2005 | Nederland, Waalre

Belofte maakt schuld en ik beloofde jullie nog wat te laten weten over de ontwikkelingen van de projecten in Nepal. Ik ben al weer een vijftal weken terug in Nederland en het heeft moeite gekost om in het bekende ritme te komen. Je realiseert je wel dat het weer wennen zal zijn maar ik wist niet dat de overgang dit keer zo enorm groot was. In Nepal had ik in mijn beleving veel meer tijd tot mijn beschikking.Natuurlijk, er is daar geen TV of radio het is er vroeg donker en dus ga je vroeg naar bed. Maar op de een of andere manier was ik daar geestelijk meer uitgerust en daarom leeg in mijn hoofd, je hoeft daar minder en dan heb je dus de tijd om te schrijven.
En dit is het grote contrast met Nederland hier vliegt als het ware de tijd door je handen met werken, boodschappen doen, koken en het sociale leven in, hobby’s, vrienden bezoeken vaak door afspraken en planning. In Nepal was alles dichtbij letterlijk op loopafstand en kwam je elkaar gewoon tegen. Nu met de eerste warme dagen geniet ik ook van wat vrije dagen en lukt het mij op iets op te schrijven.
Op dit moment ben ik druk bezig een selectie te maken van de vele foto’s Alle rolletjes(25 stuks) zijn ontwikkeld en afgedrukt. Van 5 foto’s is een set ansichtkaarten gemaakt en die zijn te koop bij de NDA (nepal development academy) en bij mij rechtstreeks. De kosten zijn 6 euro (5 kaarten) waarvan 2 euro naar het DMD project gaat. De eerste officiële verkoopstart was afgelopen weekend op het grote festival Mundial in Tilburg waar we met de stand stonden. Ik had mijn nepalese dracht aan en ondanks het warme weer vloog die gezellige dag voorbij.
Het DMD project is het centrum waar kinderen met spierdystrofie (Duchenne) worden opgevangen omdat ze niet of zeer slecht lopen kunnen ze niet naar school en zitten anders de gehele dag binnen op hun bed . In het centrum krijgen ze naast les ook sport en spelactiviteiten en therapie. Het centrum is vanaf januari geopend en heeft nog vele wensen op het verlanglijstje. Een van deze wensen is een goed en veilig transportmiddel waarmee de kinderen van en naar het centrum gebracht kunnen worden. Als er voldoende geld is hopen we ook de uren te kunnen uitbreiden om van een halve dag naar een hele dagopvang te komen.
Zoals jullie al uit eerder berichten weten merkte ik dat de medische kennis bij de leerkrachten en andere medewerkers van het centrum over spierdystrofie erg laag is. Dat is de reden dat ik contact heb gezocht met de opleiding fysiotherapie hier in Eindhoven. Er is hier een Engelstalige opleiding en een 4-tal studenten is bereid gevonden om als afstudeerproject een handleiding (naslagwerk) en een klinische les te gaan maken voor het DMD centrum.Dit mag ik gaan coördineren en zo hoop ik twee partijen gelukkig te maken.
Maar er is nog meer. Op zondag 28 augustus kunnen jullie Nepalees komen eten, er wordt een echte nepalees maaltijd gekookt en geserveerd op de roeiloods in Eindhoven. Door een kaartje te kopen voor dit sponsordiner gaat er weer 5 euro naar het DMD centrum. Mocht jezelf niet kunnen komen maar iemand anders willen attenderen op de mogelijkheid kan dit natuurlijk ook. Er kunnen 80 mensen in en eerlijk gezegd ben ik een beetje dubbel hierin want om voor 80 mensen te gaan koken is een enorme klus maar het lijkt me wel geweldig als we de tent vol hebben. Ik wordt hierin gelukkig bijgestaan door Jeanne die een expert is in nepalees koken en hier al aardig wat in heeft uitgeprobeerd wat ik weer mocht opeten en dit smaakte uitstekend.
Dus meld je aan, bazuin het rond en koop een kaartje voor dit geweldige sponsordiner.
Lees onderaan bij de foto’s de aankondiging ev. wil ik die ook doormailen aan je zodat je andere mensen op de hoogte kunt stellen.
Jullie hebben het kunnen lezen Nepal laat mij voorlopig nog niet los. Daarom nog een keer de nepalees groet, Nameste, mero sathie’s

  • 21 Juni 2005 - 12:09

    Marja:

    Wat ben je weer bezig Jos. Onwijs goed van je. Ik hoop dat je heel veel geld op zult halen voor het project.
    Sterkte! groetjes Marja

  • 21 Juni 2005 - 13:37

    Gerda:

    datum staat genoteerd

  • 22 Juni 2005 - 13:43

    Joke M.:

    Ook wij komen natuurlijk op het diner .Staat ook al genoteerd . Nu eerst genieten van de heerlijke zomer

  • 26 Juni 2005 - 19:21

    Alice:

    helaas het is wat ver om voor een avondje over te komen maar wil wel bijdragen, geef het nummer maar door schrijf je nog wel, groeten van de noren

  • 05 Juli 2005 - 20:36

    Ludy:

    Hallo Jos
    Een heel leuk initiatief en natuurlijk komen Rob en ik eten.

  • 23 Juli 2005 - 15:15

    Willie Soeting:

    Wat een leuk en goed idee van je Jos. Helaas zitten wij op die datum in het buitenland anders waren we vast gekomen. Maar we willen toch ons steentje bijdragen stuur ons je rekeningnr. Groetjes ook van Henk

  • 23 Juli 2005 - 15:19

    Willie Soeting:

    Hier ben ik nog even, vergeet ik nog 2 setjes kaarten te bestellen. Bij deze dan.
    Sukses met de verkoop.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jos
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 64424

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: