het Nica-Team - Reisverslag uit Waalre, Nederland van jos markus - WaarBenJij.nu het Nica-Team - Reisverslag uit Waalre, Nederland van jos markus - WaarBenJij.nu

het Nica-Team

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg jos

29 Mei 2006 | Nederland, Waalre

Ik wil jullie voorstellen aan mijn medereizigers, met zijn drieën zijn wij het Nica-team van de expositiegroep. Wij zijn in de bevoordeelde positie dat we naar Nicaragua mogen reizen om daar de foto’s te gaan maken, de andere leden van de werkgroep zijn op pad in Eindhoven en maken daar de prachtigste beelden.
Noor is de andere gelukkige amateur-fotografe, die samen met mij op pad mag. Zij is lid van fotogroep Ericamera hier in Eindhoven en werkt parttime in de gezondheidszorg als radiologische laborante. Naast de fotografie heeft ze nog vele andere interesse en kan ze heerlijke aspergesoep maken zoals we bij de laatste voorbespreking bij haar thuis konden proeven. Ze is een buitenmens, wandelt graag in de natuur, geïnteresseerd in cultuur en maakt prachtige foto’s eenvoud en rust zit in bijna al haar beelden verborgen.
Wij (Noor en ik) worden samen begeleid door Petra. Petra is een professionele fotografe en als wij vertrekken ook klaar met de studie journalistiek. Nog even die laatste loodjes, dus zet hem op Petra!
Petra is al drie keer eerder in Nicaragua geweest. Spreekt ondertussen een aardig woordje Spaans en komt voor haar gevoel straks weer een klein beetje thuis. Ze heeft ons al heerlijke eettentjes in Leon beloofd en kent enkele goede adresjes om te overnachten in Managua en Leon. Het is heerlijk om haar te horen vertellen over het land zo geboeid en verliefd maar ook realiteit spreekt uit haar ervaringen. Ze is in verband met haar afstudeerproject en later 2 keer voor een eigen project over straatkinderen in Nicaragua intensief betrokken geweest. De foto’s spreken voor zichzelf en op nicachica.web.log.nl zijn foto’s te bewonderen van haar hand.
En hoewel wij nog de foto’s moeten gaan maken weten we al dat de expositie op 6 oktober geopend gaat worden.
Vier weken lang hangt straks de expositie in de Verborgen Kamer op het stadhuis van Eindhoven. De officiële opening wordt verricht door de gemeente Eindhoven maar hierover komt later uitgebreide nieuws. Ook organiseert de stichting Stedenband nog andere leuke activiteiten zoals een klein mini filmfestival in Plaza Futura en in december komt er een dinerconcert en komt er een schilder uit Nicaragua een muurschildering maken.
Langzamerhand voel ik de druk toenemen, de spanning of ik het wel waar kan maken om in opdracht te fotograferen maar de tijd zal het leren. In elk geval wacht Nicaraqua om door ons ontdekt te worden. Het moet er een waar paradijs zijn.
Ontdek, Ontspan, Eet en droom is de grote reclame leus uit de reisfolders over het land.
Op 8 juni is het zover en vertrek het Nica-team (noor, petra en jos) voor de lange vlucht naar chinandega.

  • 30 Mei 2006 - 05:57

    Gerda:

    Het lijkt al een beetje leuk spannend te worden. Veel succes en plezier toegewenst. je komt vast met een hoop mooie foto's en indrukken terug.

  • 30 Mei 2006 - 07:22

    Marjorie:

    Hoi Jos,

    Heel veel succes en een goede reis! groetjes

  • 30 Mei 2006 - 15:36

    Lizette:

    Veel succes, Nicateam, met de fotosessie! Enthousiasme genoeg zo te horen!

  • 30 Mei 2006 - 16:33

    Hanny:

    halo Jos
    leukal di voorbereidingen,
    gr hanny

  • 30 Mei 2006 - 19:29

    Ludy:

    met al je enthousiasme kom jij zeker thuis met hele mooie foto's. Dat straal je gewoon uit en dan gaat dat lukken. Ook voor de anderen veel succes en ik wens jullie allemaal een productieve maar vooral gezellig tijd toe. Ludy.

  • 02 Juni 2006 - 09:57

    Sabine:

    Hallo Jos,
    Veel succes,en maak er wat moois van.

  • 02 Juni 2006 - 17:22

    Marja:

    Hoi Jos,
    Heel veel reis- en fotografieplezier en natuurlijk komen wij naar de tentoonstelling kijken
    Groetjes

  • 04 Juni 2006 - 16:05

    Hannie:

    Lieve Jos
    Paco, de kinderen en ik wensen je een hele goede reis en heel veel sterkte!
    Ik weet zeker dat dit weer een geweldig succes wordt. Ik volg je weer op de voet hoor! BESOS Y HASTA PRONTO!

  • 14 Juni 2006 - 11:58

    Tineke Caspers:

    Hoi Jos,Jullie zijn nu 10 dagen op bestemming en waarschijnlijk al veel mooie plaatjes gemaakt. Ik heb 6 oktober in mijn agenda genoteerd en, als de tijd het toelaat,kom ik naar eindhoven om me te laten verrassen. Wens jullie veel sukses en.......natuurlijk kun je het Jos. Dag, dag. Tineke uit Groningen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jos
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 64419

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: