Als ik het niet met eigen ogen gezien had - Reisverslag uit Waalre, Nederland van jos markus - WaarBenJij.nu Als ik het niet met eigen ogen gezien had - Reisverslag uit Waalre, Nederland van jos markus - WaarBenJij.nu

Als ik het niet met eigen ogen gezien had

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg jos

30 September 2006 | Nederland, Waalre

Het is zover. De burgemeester van Eindhoven opent komende vrijdag 6 oktober de jubileumtentoonstelling van de stedenband Chinandega-Eindhoven 'Als ik het niet met eigen ogen gezien had'. Onderweg zijn is mooi en boeiend maar er is een einddoel en dat is deze foto-expositie. We willen Chinandega in beeld brengen door middel van onze foto’s. Het laatste stukje, de uiteindelijke keuze van de beelden, heeft veel voeten in de aarde gehad. Het bleek al snel dat wij er te veel bij betrokken waren om tot een optimale, juiste selectie te komen. Objectief naar onze eigen beelden kijken riep emotie en sfeer op die voor ons vanzelfsprekend was maar voor een bezoeker op de tentoonstelling minder voor de hand lag. De keuze hing van meer af dan alleen maar een mooie technische foto. We kregen hulp van de andere leden van de projectgroep die ieder hun persoonlijke mening gaven. Dit bracht ons in elk geval tot een grove selectie van tweehonderd foto’s. Met de hulp van een professionele fotograaf, Joyce van Belkom, hebben Noor en ik die verfijnd en terug gebracht tot veertig foto’s.
Uiteindelijk is er een prachtige selectie tot stand gekomen waar we trots op zijn. We hopen dat de keuze die we gemaakt hebben iedereen aanspreekt. Dat de keuze laat zien hoe het leven van de kinderen in Chinandega en Eindhoven is.
Als we zichtbaar hebben kunnen maken wat wij daar voelden en zagen is de tentoonstelling voor mij geslaagd.
Iedereen is welkom om te gaan genieten van de tentoonstelling.

Hieronder de officiële aankondiging:

Aan alle belangstellenden

De stedenband Eindhoven-Chinandega bestaat 20 Jaar!

Ter gelegenheid van dit jubileum willen wij uw aandacht vestigen op een bijzondere fototentoonstelling op vrijdag 6 oktober a.s.

Deze tentoonstelling laat de verschillen en overeenkomsten zien over het leven van kinderen in Chinandega, Nicaragua en Eindhoven, Nederland.

Dankzij de samenwerking van een aantal fotografen en fotoclubs uit de regio is een uniek project tot stand gekomen.

Wij nodigen u uit een bezoek te brengen aan deze uitzonderlijke expositie en hopen dat u in de gelegenheid bent te komen.

Wij heten u van van harte welkom tijdens de opening op 6 oktober om 10 uur in het Stadhuis, "De Verborgen Kamer".

De tentoonstelling is gratis te bezichtigen van 6 oktober tot 2 november in het stadhuis van Eindhoven.

• 30 September 2006 - 20:31

Yvonne:

Ik ben zeker van plan om te gaan kijken.
    Is dit nu het allerlaatste staartje of komt er nog meer.

• 01 Oktober 2006 - 12:01

Gerda:

Gefeliciteerd met de aanstaande opening van de tentoonstelling

• 02 Oktober 2006 - 20:35

Hanny:

Gewldig,
    ik probeer er te zijn. gr hanny